De organisatie

De Bredase Waterscouting Titus Brandsma maakt deel uit van Scouting Nederland. Als lid van Titus Brandsma ben je daarmee automatisch lid van Scouting Nederland, de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland, met meer dan 1.000 Scoutinggroepen in heel Nederland!

“Kunnen wij jouw nieuwe hobby zijn?”

De gehele organisatie van Titus Brandsma bestaat uit vrijwilligers. Dat betekent dat er geen honorarium tegenover de (bestuurlijke) werkzaamheden staat en dat vinden we prima. Omdat we er van overtuigd zijn dat we dit niet voor niets doen 😉

Stafleden

De stafleden organiseren wekelijks de activiteiten voor de speltakken. Zij zijn zelf vaak als lid begonnen en zo gehecht geraakt aan scouting dat dit een mooie vervolgstap is; zorgen dat de nieuwe leden net zo’n fijne tijd kunnen beleven.

Schippers

Het varen in weekenden en zomerkampen met de Tsjerk wordt mogelijk gemaakt door de inzet van een trouw team schippers en bemanning. Zij kennen dit historische schip met zijn eigen karakter én gebruiksaanwijzing door en door.

Klusteam

Om alle scoutingactiviteiten goed te kunnen organiseren staat het onderhoud van alle middelen hoog op de agenda. Zo is er wekelijks een groep kundige vrijwilligers bezig met onderhoud aan motoren, installaties en staalwerk van de boten.

Bestuur

De leiding van iedere speltak is zelf verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en de organisatie van activiteiten. Alle leiding vormt samen met enkele ouders de groepsraad die wordt geleid door een groepsbestuur. Het groepsbestuur bestaat uit verschillende vrijwilligers en draagt (samen met de groepsraad) zorg voor de zaken die specifiek betrekking hebben op het draaien van de speltakken en de organisatie van de grotere (gezamenlijke) activiteiten

Daarnaast heeft de groep een beheerstichting. Het bestuur van deze stichting draagt zorg voor het financiële beleid binnen de vereniging. Naast de financiële kant houdt het stichtingsbestuur zich bezig met het beheer van de vloot en walvoorzieningen en de materialen.

Voorzitter:

Geert Steenhof

info@waterscouting.nl

Secretaris:

Bart Baan

secretaris@waterscouting.nl

Vertrouwenspersoon:

Kees Proost

vertrouwenspersoon@waterscouting.nl

“Ben jij enthousiast, geef je goed leiding en vind je het leuk om kinderen en jongeren te begeleiden bij hun persoonlijke ontwikkeling? Of heb je misschien bestuurlijke kwaliteiten die je wilt inzetten? Dan is Scouting op zoek naar jou!”

SBSB – Stichting Belangenbehartiging Scouting Breda

Met het omvormen van het gemeentelijke subsidiebeleid hebben de twaalf scoutinggroepen in Breda zich verenigd in de SBSB – Stichting Belangenbehartiging Scouting Breda – met als doel aansluiting te vinden binnen de Thematafelstructuur, één aanspreekpunt te vormen en misstanden weg te nemen.