Jeugdfonds Sport & Cultuur

Als er thuis te weinig geld is om je kind bij de scouting te laten zijn, dan kan het Jeugdfonds Sport & Cultuur Breda jou helpen. Ze betalen het lesgeld en de attributen.

Wat moet je doen?

Stap 1: Vraag aan de juf of meester van je kind, de buurtsportcoach, de schuldhulpverlener, maatschappelijk werk of bij het wijkteam of ze je willen helpen om een aanvraag te doen. Dit doen zij samen met jou, op de computer. Als de aanvraag naar het fonds is gestuurd, kan je kind vaak al binnen drie weken sporten of op les.

Stap 2: De juf of meester, de buurtsportcoach, schuldhulpverlener of het wijkteam vertelt je meestal binnen een week of het Jeugdfonds de lessen betaalt.

Stap 3: Betaalt het fonds? Meld je kind dan aan bij de club, waar je kind naar toe wil. Wij betalen de contributie of het lesgeld direct aan de club of lesgever.

De spelregels zijn in elke gemeente een beetje anders. Meer weten? Vragen over de aanmeldprocedure of over het Jeugdfonds Sport & Cultuur? Stuur een mail aan: breda@jeugdfondscultuur.nl. Op www.jeugdfondscultuur.nl/breda vind je meer informatie over de fondsen en de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een vergoeding (spelregels).

Heb je een BredaPas?

Een ouder met BredaPas kan zelf een aanvraag indienen. Vul de ouderkaart in, maak een kopie van de BredaPas en mail het naar breda@jeugdfondscultuur.nl.

Woon je niet in de gemeente Breda?

Neem dan contact op met de coördinator van het Jeugdfonds Sport & Cultuur in de provincie. Meestal is er wel een oplossing.